kellya.reismee.nl

Coron

Dit stukje schrijf ik vanuit het vliegtuig vanaf Manila naar Kuala lumpur. Net afscheid genomen voor twee maanden van Niek. Ik kom er dan echt achter dat ik echt niet hou van afscheid nemen. Met kleine traantjes vertrok ik in een grap taxi (soort van uber) naar de AirPort. Lekker zitten kletsen met dat mannetje wat wel fijn was. Een grote AirPort, even een cappuccino gedronken en toen gaan chillen in de gate. Maar zoals beloofd zal ik onze avonturen van afgelopen week nog eventjes beschrijven.

Onze eerste twee dagen in Coron hebben we eigenlijk vrij weinig gedaan. Waren beide toch wat zwakjes door onze overstuurde buikjes. Daarbij moesten we ook verhuizen naar een ander hotel in het centrum. Was een cheap kamertje maar gewoon schoon en eindelijk een beetje goede WiFi. Een avond zijn we in een echt Filipijns barretje gaan zitten en hebben we lekker mee gedaan met de videooke! Ze vonden t geweldig dat we ook lekker mee gingen blerren! Zeker voor herhaling vatbaar.

Eilandhoppen is de attractie van de Filipijnen dus dat moesten we zeker nog een keer doen. Dus we zijn Tour B gaan doen naar 5 verschillende bestemmingen. Dit keer geen privé Tour voor ons maar het was top. Erg gezellig met de mensjes en mooi gesnorkeld langs de mooie visjes en het koraal. Niek werd nog aangevallen door een blackfish, omdat hij op zijn steen aan het chillen was. Dit doen die visjes dus wel vaker. We hebben ook de twin lagune gezien en de barracudalake. Helaas geen barracuda gezien. Deze zwemmen veel dieper in het meer en zo diep gaan onze snorkels natuurlijk niet. Erna hadden we ons even opgeknapt en zijn wat random gaan wandelen. Bij een winkeltje hadden we ineens een vriendje (Cor de hond). Het vrouwtje van het winkeltje zei al: "a bodyguard?" Hij volgde ons echt overal naar toe. Stonden we even stil en dan wachtte hij eventjes, gingen we een drankje doen kwam hij onder onze stoel chillen. Verliefd waren we (in ieder geval ik, kon die maar mee naar huis).

Vervolgens zijn we in de no name bar gaan zitten aan een tafel bij twee Franse gasten met wie we gelijk in gesprek kwamen. Helaas hadden hun Cor een beetje weggejaagd.. Maar het moest er toch een keer van komen. Met die gasten was het super gezellig. Lekker biertjes gedaan en toen hebben we ze maar meegenomen naar de karaoke bar en hun ons vervolgens naar de bar waar we konden poolen.

Scooter huren? Alweer? Ja we wilden dit eiland ook lekker bekijken op ons eigen gemakje. We hebben ervoor gekozen om 1 scoot te doen die wat beter was op onverharde wegen. Niek kon zich lekker uitleven op de schakelbak. We hebben de hotsprings bezocht. Super raar... Is het al 35 graden ofzo en dan ga je in nog warmer water chillen. We waren die dag een beetje gaar (kwam dat door de avond ervoor of door onze buikjes?) dus hebben nog een strandje bezocht / kokosnoot gegeten en maximaal gechillt.

Op naar de watervallen, 45km rijden wel te verstaan. Gave omgeving alweer, leuke dorpjes. Werden we begeleid door kinderen naar de watervallen bij aankomst. Verbaasd ons toch wel dat die kindjes al goed Engels spreken. Ze speelden graag basketbal en ze werkten hard om een basketbal te kopen kwamen we aan het eind van de Tour achter. Waterval was mooi maar niet super groot. Leuk om even te chillen. Volgende beslissing : nog 40 km doorrijden en naar Ocam-Ocam Beach gaan of teruggaan? Toch maar gekozen om door te rijden. Bij aankomst gelijk een vrouwtje of we vis wilden eten? Hebben we maar niet gedaan vanwege nog weinig eetlust. We gingen voor een kokosnoot die nog even uit een boom gehaald moest worden. We konden er ook blijven overnachten in een hutje. Lekker primitief, maar had me wel leuk geleken. Helaas hadden we al een ander hotel geboekt. Namelijk de Honeymoonvilla! De terugweg was pittig dus we waren blij dat we weer terug waren!

Bij het resort van de Honeymoonvilla waren ook mangroves waar we doorheen konden kajakken. Ik dacht dat het water echt super vies was omdat het donker was (alleen nog maar blauw water gewend). Het was super helder met goede "visspots" hè Niek! In de middag genoten van de 1uur durende Filipijnse massage! Mega chill!

Toen was de laatste officiële dag van onze vakantie helaas aangebroken.. Toch maar gekozen om nog een eilandhop Tour te doen. We zaten met Japanse of Chinese mensen in de boot! Ik dacht altijd dat het een fabeltje was dat die niet konden zwemmen maar ze gingen dus snorkelen met ZWEMVESTEN AAN!! Best hilarisch. We werden van te voren gewaarschuwd voor zee-egels / pijlstaartroggen / geel zwarte slangen en kwallen! Ik begon de Tour dus al een beetje bangig. Uiteindelijk alleen maar zee egels als gevaartes gezien. In de avond lekker gegeten en lekker rode wijntjes gedronken samen op het viewdeck!

In de ochtend vroeg een pick up om naar de AirPort van Coron te gaan. Het was de dag dat we weer naar het drukke Manila moesten.. Dit keer in een ander district. Meer het zakendistrict, dus grote gebouwen, macdonalds, burger king en grote malls. Wel leuk om die mal te bezoeken. Ineens even zo het tegenovergestelde dan wat we gewend waren afgelopen weken. Daarna een biertje gedaan bij "leuke barretjes" dacht ik. Toen we goed gingen kijken liepen er super veel oude mannetjes met jonge Filipijnse meiden. De meiden stonden ze ook overal op te wachten en die vieze mannetjes werden stuk voor stuk omhelst. Bah... Niek blijft een dagje langer in Manila vanwege een latere vlucht. Ben benieuwd of ze hem nu ook gaan omhelzen!

Toen was de dag van het afscheid! Ik ga Niek sowieso erg missen, maar zie hem weer over twee maandjes!! Hij gaat nog even lekker genieten in Bali!! Nu gaat het volgende avontuur met Claire in waar ik ook heel veel zin in heb!!

Jolanda

Leuk weer een verslag te lezen over jullie ervaringen. Fijn dat je goed bent aangekomen in Maleisië - nog heel veel met Claire-???? Kijk uit naar je nieuwe blog

Laura

Echt weer een super leuk verhaal om te lezen! Wat heb je al veel leuke dingen gedaan!! Heel veel plezier verder met Claire xxx

Sabrina alphenaar

Hoi hoi. Goh wat maken jullie veel mee. Ziet er indrukwekkend uit. Geniet ervan en nog veel plezier. We kijken uit naar je volgende verhaal. Xx

Karin

Jullie hebben weer heel veel gezien en meegemaakt geweldig om te lezen ,geniet nog heerlijk van je verdere reis met je vriendin ben benieuwd wat je daar allemaal gaat meemaken xxx

Ani

Je maakt leuke verslagen van je reis Kelly. Ik zie het zo al voor me al die vissen in de zee en dat rijden op de scooter. Nog veel plezier en we kijken uit naar je volgende verhaal!

Marjan

Ziet er top uit en wat schrijf je leuk. Kijk uit naar je volgende verslag !! Geniet Kel

Corrina

Geweldig ...... HONEYMOON ....

ik kijk al uit naar het feestje ;)
Veel plezier nog Tuttie en
Niek goeie reis terug :)

Margreet

Wat een leuk verslag en geweldige foto's! Ben benieuw naar het volgende verhaal.

Tony

Wat nu al een geweldige reis, zie weer uit naar je volgende verslagen!! Lekker genieten xxx