kellya.reismee.nl

Maleisië

Maleisië

Na een vlucht die eigenlijk heel chill was ben ik aangekomen op de AirPort In Maleisië. Waar er goede WiFi was en ik dus gelijk contact had met Claire, die was namelijk al een uurtje eerder aangekomen dan ik. Ze vertelde me dat het makkelijk te vinden was waar ik was. Ik moest eruit en even richting L lopen. Makkelijker gezegd dan gedaan.. Dus ik liep bij de departures naar buiten en zag Claire niet. Ik opzoek naar het tentje dunkin donuts, geen Claire te zien.. wij weer bellen "oke meeten bij de Starbucks op de derde verdieping". Maar ik was al op de derde verdieping bij de Starbucks. Hoe is het mogelijk dat we elkaar niet vonden? Drie kwartier waren we aan het kutten. Toen kwamen we er uiteindelijk achter dat je dus twee airporten hebt in Kuala Lumpur. Nationale vluchten en internationale vluchten, Claire kwam natuurlijk uit Amsterdam. Dus Claire met een treintje naar het andere gebouw, waar we elkaar uiteindelijk hebben gevonden na een uur lang zoeken. Beide heel erg blij dat we elkaar gevonden hadden. Ons avontuur kon namelijk BEGINNEN!! Een grab gepakt naar ons hotel. 15 euro voor dik een uur in een taxi. Hoe is dat mogelijk? Lekker bijgekletst en wel kwamen we aan in een enorm gebouw waar ergens ons appartement moest zijn. Uiteindelijk was het wel mooi met nog een tweede kamer, wie zou daar slapen?? We zijn toen een bakje noodles gaan eten voor avondeten en zijn gaan zwemmen in het rooftopzwembad. Veel honger hadden we beide niet en waren even toe aan chill! Daarbij was het buiten ook heftig weer. Regen /onweer en flinke flitsen.

What to do in het grote Kuala Lumpur was de volgende vraag. Toch maar de highlights afgaan? Ja was het antwoord. Naar de Batu Caves met een trein, veel aapjes gezien die eten en drinken pikten van toeristen. Eigenlijk vond ik ze niet zo leuk, verwende krengen.. Vervolgens naar de Twin towers, China town en de jalang Alor foodstreet in Bukit Bintang, waar we goed gegeten hebben! We zijn er gelijk achter gekomen hoe alles werkt met het openbaar vervoer in de stad! Eitje! Onze voetjes waren flink gesloopt dus zijn lekker een footmassage gaan doen. Een halfuur max genieten en eindigen met zachte voetjes. Thuis aangekomen hadden we ineens een roommate (hadden we even niet verwacht) een Franse jongen, hier nog lekker mee gechillt. Hij vertelde alleen dat de Maleisische vakantie is begonnen dus dat we nog meer drukte konden verwachten vanaf morgen. Dus we zijn voorbereid!

Kuala Lumpur is toch wel een drukke en indrukwekkende stad. Doorreizen of nog hier blijven? Besloten om naar George town te gaan. Dit is een stadje op het eiland Penang. Aan de noordkant van Maleisië. Maar eerst: hoe gaan we er komen? Sochtends even lekker bij het zwembad gelegen en in de middag de energie bij elkaar geraapt om opzoek te gaan naar de toerist information center. Flinke zoektocht, aangekomen waren de treinkaartjes uitverkocht dus moesten we naar het grote busstation om kaartjes te kopen voor de bus. Super lange rijen dus we dachten dat wordt niks. Uiteindelijk toch gelukt en om 11am te vertrekken de volgende ochtend. Super leuk guesthouse gevonden op booking.com. Dus ready to go en we hadden er zin in!!

De busreis duurde geen 5a6 uur maar 8uur vanwege de Maleisische vakantie! Was wel een lekker ritje. Beetje slapen, lezen en wat schrijven. Met een über naar het guesthouse gebracht. Gelukkig lied hij de straat waar alles gebeurde aan ons zien en toen vertelde hij dat wij daar wel ver vandaan zaten! Dus er gingen belletjes ringelen bij ons. Want we zouden dicht bij het centrum zitten. Blijkt dat ik het adres niet goed had ingevuld. Waren daar gelukkig net op tijd mee. Blij met het guesthouse zijn we nog even opzoek naar eten gegaan en gerust gaan slapen. Volgende ochtend wilden we veel zien dus beter fit.

Met de bus naar Penang Hill. Daar stond een super lange rij voor de normale rij van de trein en bijna geen rij voor de fastline. Daar maar voor gekozen (dan maar iets duurder) dan minimaal een uur wachten en dan moet je nog terug naar beneden.. mooi uitzicht over het eiland en een hindoeïstisch ritueel. Iedereen mooi in klederdracht en veel bloemen/ vuur en versiersels. Erg bijzonder om daar naar toe te kijken van een afstandje. Mooie foto's overigens van gemaakt! Ons tweede doel was een grote tempel. Was wel heel mooi maar erg in Chinese stijlen. Claire en ik hadden dat eigenlijk al snel gezien en zijn lekker het busje terug gaan pakken en hebben nog het een en ander geboekt voor onze vervolgreis. Wel tot de conclusie gekomen dat het iets meer rust geeft dat we voor een weekje slaapplaatsen hebben. In Georgetown zijn allemaal gave muurschilderingen. Dus was even een snelle speurtocht langs die schilderingen voordat het begon met regenen. Was erg leuk om te doen en het zijn mooie resultaten geworden! Lekker Maleisisch gegeten en nog een biertje gedaan in de lovelane! Geslaagd dagje al zeggen we het zelf.

De bustocht stond helaas weer op de planning. Rond 15u moesten we bij het busstation zijn. De mevrouw van het guesthouse was zonaardig om ons er even naar toe te brengen!! (Ik had haar perongeluk een apje gestuurd ipv de über chauffeur, maar het foutje was dus een meevaller) Zou de busrit deze keer sneller gaan? In de ochtend nog wat rondgelopen in de stad en wat ontbeten. Het regende erg hard dus konden niet echt wat bijzonders meer doen helaas.

De busrit ging zo ontzettend snel!! Vervolgens vroeg een jongen uit de bus waar we heen moesten en wij het uitleggen. Ging hij helemaal de weg wijzen. Maar blijkbaar was lopen best gevaarlijk (langs de drukke weg) dus had hij een grap voor ons geregeld. Zo lief!! Aangekomen in het V hotel. Helemaal prima voor 1 nachtje. Morgen namelijk naar Indonesië (de jungle in Sumatra)

Veel heen en weer gereis geweest deze week naar wel een leuke ervaring. Oja! Iedereen hier wil met ons op de foto! We maken er nu een spel van. Hun willen een foto, wij willen ook een foto! Dus hoeveel zouden we er gaan verzamelen?

Volgende keer de verhalen van de jungle !!

Michelle

Leuk kelsieee!! ?

Nena

Goede berichten mokkeltjes! Blij dat jullie lekker op avontuur zijn. Ben benieuwd naar de jungle X!

Sabrina alphenaar

Spannend hoor. En super weer!!

Eline

Zooo op die laatste foto ben je ook echt bruin :00
Zo te horen maak je weer genoeg mee! Op naar de junglexx

karin

jullie hebben weer lekker veel meegemaakt en weer leuke fotos succes verder xxx

Corrina

Wat een mooi verhaal weer. Heerlijk hoor dat het genieten is. Wel op de paden blijven hoor tut , straks in de Jungle ????????????????????????????????