kellya.reismee.nl

De jungle - bukit lawang

Medan - jungle bukit lawang

Na de week Maleisië werd het hoogtijd om naar Indonesië te gaan. Onze reis start op het eiland Sumatra. We vlogen op de stad Medan, van horen zeggen hadden we gehoord dat we daar zo snel mogelijk weg moesten. Dus een nachtje slapen en door, omdat het een chaotische /drukke en vieze stad zou zijn. We werden na een vlucht van 1uur opgepikt door de mensjes van het guesthouse. 1uur in de auto wel onze ogen uitgekeken van de omgeving. Ineens weer zo vlak en weer hele andere huisjes dan Maleisië. 1 uur vliegen en dan weer zo een andere omgeving, best bizar. Bij ons guesthouse aangekomen helemaal prima. Wel gekleurd beddengoed waar ik even aan moest wennen.. bedbugs niet gespot gelukkig! Leuk plekje en we werden hartelijk verwelkomt! Ze vertelde wel dat het low season is, dus dat wij nu echt celeberties zijn. Wij dachten: Jahoor, zal wel mee vallen. Nou echt niet, iedereen zwaaide en vroeg waar we vandaan kwamen. Flink bizar en zelfs een beetje ongemakkelijk!

In de ochtend om 4:55 gewekt door de moskee en die deed het geen 5 minuten maar de volle 20 minuten. Maargoed nieuwe dag nieuwe kansen! Na een goed ontbijt met een prive pick-up naar de JUNGLE!! Wat een wegen onderweg, zieke gaten in de weg, wegen die ineens geen wegen meer waren en koeien over de weg. Uiteindelijk op een paradijs bestemming aangekomen! Voor 4 nachten betalen we 36euro en zo een schattig plekje (wel weer gekleurd beddengoed en een Fleece deken om onder te slapen). Tour geboekt voor morgen: twee dagen en 1 nacht in de jungle, zo benieuwd hoe we het gaan vinden! In de middag even in de rivier gezwommen en lekker in het zonnetje gelegen!

De dag van de jungle, 6a7 uur wandelen, zoeken naar aapjes en andere mooie dingen!? Maar op wat voor paden? Stijl omhoog en stijl omlaag op paden van boomstronken/ modder en bladeren. Zweet gutste overal vandaan, het was zo warm en vrij pittig!! In het begin kwamen we al een groep tegen van super grote vogels, familie van de Tukans. Heel gaaf dus een goed begin van de dag. Giftige slangen gezien, een dikbilmakaki, veel Thomasaapjes en 13 orang-oetangs (inclusief kleintjes). Er loopt er ook 1 rond: Mina. Mina staat bekend als een agressieve orang-oetang als ze haar bui niet heeft. Komt er op eens een vrouwtje aanrennen: Mina loopt over het pad deze kant op Met haar baby op der rug!! We schrokken ons een hoedje!! Gelukkig hadden we goede guides bij ons en die wisten met die aap om te gaan. Heel gaaf gezicht zo dicht bij!! Wat foto's geschoten en door. Kwamen we een moeder tegen met een kleintje en een iets ouder kind. Ook laag in de bomen, dit was een vriendelijke vertelde onze guide. Ze kwam uit de boom en pakte de hand vast van een meneer uit onze groep en ging aan de wandel. De guide vertelde dat ze dus een man nodig had. Bizar gewoon, die handjes en voetjes. Er was ook nog een ander genaamd Jackie, ook een super lieve en daar ben ik mee op de foto geweest. Mocht dichterbij maar ik vond ze toch wel een beetje imponerend !! Tussendoor lekker nasi goreng gegeten en een hoop fruit. Laatste afdaling naar ons kamp bij de rivier was echt pittig! Glad, grote stappen, onder bomen door, over bomen heen en stijl naar beneden. Maar we hebben het overleefd!! Blij om bij het kamp te zijn en tijd om de rivier in te duiken!! Veel leuke Thomasaapjes om ons heen! Lekker eten van de Indonesische chefkok. Toen ging het regenen wij een kamp in en daar nog lekker gezeten. Moesten nog wel plassen voordat we naar bed gingen dus regencape om en naar boven op de berg. Daar was namelijk een gat in de grond. God wat hebben we daarom gelachen. Toen slapen op een matje van 3mm dik! Wat een nacht maar wel heerlijk opstaan daar!

Goed ontbeten, naar de watervallen gewandeld en stukje in een bootje. Was wel even lekker en super gezellig met ons groepje. Wat kan je toch genieten van zulke momentjes! In de middag werd het weer tijd om terug te gaan naar ons guesthouse. We gingen namelijk raften naar beneden (tubes aan elkaar vastgebonden en gaan). Achter ons zat een mannetje en die schoot 1x zo de lucht in, dat ik echt half in m'n broek moest plassen, lachen gieren en brullen! Elke keer naar achter kijken of het nog een x zou gebeuren, maar helaas! Wat was het mooi allemaal!! Terug bij het guesthouse moe maar voldaan, lekker gechillt en we lagen gauw nokkie. Blij met een bedje / douche en normale toilet.

Putra en Jojo onze tourguides van de jungle vroegen naar onze plannen. We wilden wel graag de olifanten wassen. Als we dat wilden doen moesten we een motor huren en er zelf naar toe op hele hele slechte wegen. Putra gaf aan dat ze ook wel met ons mee wilden om ons te rijden en gezellig mee te gaan. Dat klonk als een goed plan! Dus achterop een grote motor, wat een ervaring weer en wat een slechte wegen. Zoveeeeel slechter dan de wegen in de Filipijnen. Ineens een groot gat, grote stenen, flinke blubberplassen en Bergen. Twee uur later moesten we even tickets kopen voor de olifanten en hadden we tijd om naar de hotsprings te gaan,te zwemmen en wat te eten. Om naar de hotsprings te gaan moest je een rivier oversteken. Haha we werden zo meegetrokken, niet naar de overkant maar naar beneden. Weer naar de zijkant en opnieuw proberen. Jojo kwam ons toen helpen. Heel bizar, ineens een stuk warm water in de rivier. Er was ook een grote steen waar je vanaf kon springen, ik heb me toen ook nog even uitgeleefd. Na de jongens op lunch te hebben getrakteerd door naar de olifanten. Ze gingen zichzelf eerst zelf wassen. Gaaf gezicht, 9 van die grote dingen een beetje rollen in de rivier. Er waren ook 3 kleintjes, die waren en keken echt eigenwijs. Sommige momenten renden Claire en ik echt naar jojo en gingen achter hem staan. Toen gingen de olifanten liggen en konden we ons gang gaan, zo bizar! Maar super leuk om eens mee te maken. Toen een beetje voeren en wat foto's maken. Was een leuke ervaring. Claire was er nog wel een beetje ongemakkelijk onder als je sommige foto's ziet! Haha. Toen lekker terug, wat een top dag weer.

Morgen reizen we door naar yogjakarta en sluiten we de jungle af met een super goed gevoel. We gaan het missen!! Leuk en lief dat jullie nog steeds trouwe lezers zijn, groetjes van hier!!

Sabrina alphenaar

Wauw wat gaaf zeg!!! Dit is geweldig meiden. Tot het volgende bericht. Ik kan niet wachten. Xx

Jolanda

Weer een hele mooie ervaring. Ben echt jaloers op jullie. Geniet maar lekker want zo een mooie tijd komt echt niet snel meer terug.
Wat een vrijheid en blijheid.
Liefs mama

Paul

Superleuk Kelll!! Waanzinnig aan het genieten ... jij / jullie durven ook echt alles hè!! Olifanten, motoren! Apen en lekker chillen!! Jaloers! :)

Karin

WoW wat super gaaf weer wat jullie allemaal meemaken echt geweldig geniet nog maar heerlijk van het avontuur wat jullie nog gaan beleven heel veel plezier nog samen kus xxxx

Corrina

Tjeetje wat wil je nog meer. Zo dichtbij de oerang oetangs en dan ook nog een toetje ... de olifanten.
Ik ben niet snel jaloers maar nu moest ik toch wel ff slikken hoor WAT GAAF :))
Terug naar m'n kopie T aan de keuken tafel .... genieten van je mooie foto's en heerlijke verhalen.
Dank je :)) kan niet wachten op het volgende xxx

chris

fantastisch verhaal weer kel, geniet ervan het is zo weer voorbij
doe je wel voorzichtig!!!!tot gauw xxxx

Ani

weer mooie belevenissen. Indonesie is echt een prachtig land met vriendelijke mensen. En leuk he aldie dieren. Geniet maar en schrijf nog maar veel over je avonturen.
groetjes van ons

Priscilla

Super leuk om te kunnen lezen wat jullie allemaal meemaken daar! :-) En wat een onwijs leuke foto's !!!
Heel veel plezier daar, geniet ervan!
Liefs xxx