kellya.reismee.nl

Bali I

Oja! Ik loop iets achter met schrijven. Dus de data klopt niet helemaal! Mijn excuses !

Ubud, what to do? Scootertje gehuurd en lekker een beetje rond crossen. Wel gek zo, linksrijden! Maar opzich had ik het al snel door. Met een veel te grote helm op onze hoofdjes zijn we naar de rijstvelden gegaan, in het dorpje Tankalala !? Lekker een beetje rondgebanjerd, uitgegleden op een bergje, Claire nog bijna op de grond door mijn klunzigheid, maar overleefd. Mijn helm was zo groot dat hij ineens voor mijn ogen terecht kwam, maar gelukkig was Claire mijn reddende engel en was ik weer optijd gered. Vervolgens een leuk lunchtentje gezocht. Het valt ons op dat Bali zoveel duurder is dan Java, meh!! Toch nog even langs de monkeyforest rijden. We twijfelden om naar binnen ge gaan. Maarja geen ubud zonder monkeyforest. Doodsbang voor de aapjes liepen we erdoor heen. Zoveel horrorverhalen over gehoord en we mochten ze niet eens in de ogen aankijken.. ook zagen we dat iemand gebeten werd, omdat hij aan het voeren was en het aapje de manier waarop niet so leuk vond. Zonder gebeten te worden de exit weer gevonden!! Ons ritme is nog wel een beetje gek door al die sunrises, dus we lagen er redelijk optijd in en zijn dan gemiddeld rond 6u al wakker in de ochtend.

Yoga over de rijstvelden? Nog nooit aan yoga gedaan en hoe zou ik dat vinden? Lekker meegegaan met Claire naar het Ubud Yoga House. Erg relaxt om te doen en zelfs nog wel pittig voor de spiertjes. Ik vond het zelf nog wel lastig, omdat je gekke houdingen moet aannemen, op je ademhaling en ontspanning moet letten en dan vervolgens nog naar de oefeningen in het Engels moet luisteren. Maar I did it!! Lekker gezond ontbeten (fruit en yoghurt), Yummie! Verder lekker een relaxte dag er van gemaakt. Verder kijken voor het vervolg van onze reis, beetje zwemmen, lunchen en wat toen? We kwamen een massage tentje tegen en hadden daar wel zin in! Heerlijk een uur lang full body gedaan en helemaal tot rust gekomen!

9:30 pick-up door een transfer van de Goldenexpress (de Ferry naar Nusa lembongnan). Allemaal goed geregeld. Niek had me al voorbereid dat het een heftige boottrip kon gaan worden, maar uiteindelijk viel het wel mee gelukkig. Aangekomen in onze homestay, een leuk huisje met een goede sandwich als lunch. Alleen ging het wat regenen.. dus we hebben wat spulletjes gepakt en zijn lekker in een strandtentje gaan zitten met ons boekje etc. Relaxte middag!

Scootertje gehuurd om dit eiland te gaan verkennen. Wat tips gekregen van Niek waar we heen moesten gaan en hier braaf naar geluisterd. Wat een wegen, blubber plassen, gaten in de weg en veel stenen. Na deze vakantie ben ik sowieso pro in scooter rijden en zal mijn Vespa minder schade op lopen (hoop ik). Aangekomen op mushroombeach, wel een leuk strandje maar niet super bijzonder. Dreambeach daar in tegen was erg chill! Mooie blauwe golven, wit zand en niet mega veel toeristen. Lekker de ochtend op het strand gelegen, geluncht en weer gelegen. Eerste x strand sinds dat ik de Filipijnen heb verlaten. Waren we wel eventjes aan toe! Ook begon mijn bruine huidje een beetje te verdwijnen, maar is weer bijgewerkt! Verder nog via een scooter bridge naar een ander eiland gescooterd, daar de Blue lagoon gezien, wel vet! Toen werd de lucht wat donkerder en zijn we richting huis gegaan.

8:30 pick-up om met de Ferry naar Gili air te gaan! Zou het daar lekker weer zijn? De boottocht was best heftig, pittige golven en dus klappen die wij kregen in die stoeltjes. Ik werd er een beetje misselijk van, maar gelukkig heb ik het zonder kleerscheuren overleefd. REGEN REGEN REGEN op dat gili air. Lang zoeken naar ons guesthouse, blijkt het uiteindelijk super dicht bij bij de Ferry te zijn, dus konden we weer terug lopen. We zijn toen maar wat gaan lunchen en hebben lekker uno gespeeld in een barretje. Praatjes gemaakt met andere backpackers en gewoon gechillt. Het bleef maar regenen dus konden verder weinig ondernemen. Zijn maar avond gaan eten en vervolgens een drankje gaan doen met een Italiaans koppel. Erg gezellig en goed voor mijn Engels!

Weer een regenachtige dag? Ochtend begon heerlijk! Dus hebben een fiets gepakt en zijn een rondje om het eiland gaan fietsen en goede snorkelplekken gespot. Toen begon het keihard te regenen en gingen we schuilen op een terrasje, we kwamen met een jongen uit Duitsland in gesprek die van werk fotograaf was. Hii vroeg ons toen na lang gekletst te hebben of we het leuk vonden dat hij wat portretfotos van ons mocht maken voor FREE. Ja we zijn en blijven Nederlanders. Maar waren we wel enthousiast over, dus een tijdstip eind van de middag gekozen. Vervolgens kwamen we een ander stel tegen uit Duitsland waar we mee gingen snorkelen. Claire ging lekker op het terrasje zitten en wij opzoek naar schildpadden. Helaas niet gevonden.. toch kom ik er achter dat ik verpest ben door de zeeën in de Filipijnen. Dat was zo veeel mooier. Ineens was ik die gozer kwijt tijdens snorkelen en besloot ik maar richting land te gaan, zag ik hem al bijna op het land lopen. Niet echt netjes om t even aan mij te melden ofzo. Vervolgens door naar de "fotoshoot". Ik vond het zo onwennig om te doen. Blijkbaar niet geheel mijn ding. Ben benieuwd naar de resultaten! Doordat het minder weer was hadden we ons ingeschreven voor een Indonesische kookcursus, super leuke enthousiaste mensen die het organiseerden. Leuk om een keer mee te maken en nu ben ik Masterchef Indonesië! Met die groep waarmee we aan het koken waren zijn we tot slot nog lekkere cocktails gaan drinken.

Geen lekker weer op gili air maakt het een minder leuk paradijs. Dus toch maar weer de boottocht geboekt richting Bali! Hopend op beter weer!

Reacties

Reacties

Chris

Lieve Kelly, weer een leuk stukje om te lezen hoor ik zag een foto van jou op die rots daar hebben wij ook op gestaan en daar hebben wij van die grote schildpadden zien zwemmen, ga maar lekker door met schrijven heel leuuuk ik ben alweer benieuwd naar het volgende verhaal xxxxxxx

Jolanda

Weer een leuk verhaal. Misschien toch wel goed dat het wat minder weer was op giliair nut kan je tenminste koken als je straks op je jezelf gaat wonen. Nog heel plezier zo de laatste dagen met Claire ????????

Corrina

Heerlijk .... Tut junior ;)) om te zien dat jullie zo genieten. En ik geniet mee. Prachtige foto's :)

Karin

Wat een mooi verhaal weer en leuke foto's toppie hoor jullie genieten heerlijk ,heel veel plezier nog ben benieuwd naar je volgend verhaal en foto's xxx

Tony

Hoi lieve Kelly, wat weer een leuke verhalen en prachtige foto's. Ook leuk dat je ons zo op de hoogte hou!! Zie uit naar de verhalen uit Vietnam. Geniet maar fijn door en laat weer gauw wat van je horen. xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!