kellya.reismee.nl

Bali II

Deze keer is de blog niet heel erg spannend, omdat deze week meer in het teken stond van strand strand strand. Maaar sowieso leuk dat jullie het lezen en zo nu en dan een reactie plaatsen. Vietnam gaan we weer spannende dingen beleven!

De boottocht naar Uluwatu was helemaaaal prima! Zaten lekker op het bovenste dek te chillen in de zon! Lag ook even lekker te slapen en toen voelde ik wat koude wind en zag hele donkere wolken aankomen. Tijd om naar beneden te gaan en daar nog het laatste halfuurtje te zitten. Taxi geregeld vanuit de boot en die bracht ons echt naar een gehucht.. shit dachten we, misschien maar beter 1 nacht slapen en dan door? Even scooter gehuurd en naar een strand gereden, super mooi!! Veel surfers dus keken even onze ogen uit. Wat gegeten, echt leuk! Dat kon hier namelijk weer voor 3euro per persoon!! Terug aangekomen was er ineens leven in ons guesthouse. Veel Nederlanders die hier waren voor hun internship, dus daar lekker een avond mee gezeten en gekletst.

Lekker strand dagje. Toch bleek het dat Uluwatu een heel uitgestrekt gebied was, dus dat we opzich wel prima zaten met onze locatie. In de avond was er een feestje op een cliff (single Fin)! Wat een super vette locatie. Die gasten van ons guesthouse hadden ons meegevraagd, dus helemaal leuk. Lekker avondje gedanst / plezier gehad en lekker genoten van de mooie locatie. Dus als je ooit op zondag in Uluwatu bent en zin hebt in een feestje!? Zeker een aanrader!! Uiteindelijk toch maar twee nachten gebleven in het guesthouse. Was toch wel helemaal prima en gezellig.

Oja! De regen werd minder. De eerste ochtend in Uluwatu was het nog wel keiharde regen maaar daarna was het klaar met de regen in Bali !!

Toen waren we wel een beetje gaar, dus zijn lekker gaan ontbijten met de gasten van het guesthouse, beetje gechillt en eind van de dag naar Canggu gereden met een taxi. Onze volgende locatie was echt een toppertje. Wat een leuk dorpje, lieve eigenaar, leuk plekje, lekker bed en best schoon. Hadden daar geboekt voor 2 nachten en dachten; dan kijken we wel even erna. Uiteindelijk hebben we 6 nachten erbij geboekt. Wel een beetje verkouden en snotterig geworden van de airco daar,' maar dat hoort er ook bij denk ik bij zo een airco vakantie!

Op onderzoek uit. Scootertje gehuurd en ons plan was: wat verschillende strandjes bezoeken. Maar we kwamen aan bij het eerste strand en dat zag er zo ontzettend chill uit: namelijk Finns Beachclub. Een zwembad, bar aan het zwembad, mooie ligbedden en lekkere muziek. Wel meer westerse prijzen maar we hadden het ervoor over. Een hele dag daar op een bedje liggen chillen met onze billen. Eindelijk weer echt een dag flinke zon. Savonds een mooie sunset gezien. Gewoon een Paradise dagje.

Strand strand strand strand strand. Weer een dagje strand alleen dan wat minder luxe. Naar het strand van Old Mans gegaan en daar twee ligbedjes uitgekozen en de hele dag vertoefd. Dit hebben we overigens nog twee dagen gedaan. Dus zal jullie de uitleg van deze dagen besparen. Het was alleen woensdag en dan schijnt er altijd een goed feestje te zijn in de Old man bar, dus daar gingen we opgeknapt / bruin en wel naar toe. Het was al aardig druk. Er kwam een meisje naar Claire toe: Hee Nederlanders!! Ze had ons gezien op Single Fin afgelopen zondag. Dus we hebben een leuke avond met hun gehad. Lekker weer eens van die feestjes.

We kregen een berichtje van Tatok (de vriend van Lulu die we in Surabaya hadden ontmoet) dat hij op vakantie was in Nusa Dua. Dat is een uurtje rijden met de scooter vanaf Canggu. Hij nodigde ons uit om een dagje met het gezin te komen zwemmen en lekker te eten. Uiteindelijk besloten om het te doen en wat een heerlijke dag hebben we gehad. Wat een paradijs was dat. Overal zwembad, je kon via het zwembad helemaal naar het strand zwemmen. Daarna verhuisden ze naar een andere kamer, namelijk een villa met eigen zwembad. Dus we gingen mee. Wat een schoonheid. Lekker in het zwembad gelegen again met de kinderen gespeeld en lekker gechillt. Savonds heeeeeeerlijk gegeten en toen was het tijd om weer terug te gaan. Bedankt voor de geweldige dag Tatok!! Het was erg leuk! We mochten ook blijven slapen, maar hadden besloten km het niet te doen. Geen slaapspullen bij en hun sliepen er maar twee nachtjes, beetje gek als wij dan nog een dag er zijn.

Verder weer strand strand strand strand, sunsets bekijken, gezelligheid, drankjes. Oja we hadden de laatste twee nachten van onze vakantie een super mooie airbnb gehuurd. Heerlijk en mooi plekje, lekker 1 dag bij het Zwembad vertoefd.

Toen was de dag dat ik afscheid moest gaan nemen van Claire.. ???? nog wel laatste zonnestralen gepakt, lekker gegeten samen en afscheid genomen. Maar wat kijk ik terug op een leuke tijd samen. Veel mooie dingen gezien, genoten van de gezelligheid samen, onze chillsessions en onze andere avonturen. Sowieso geen spijt van dit alles zo samen. Zeker dat we goede vriendinnen moeten blijven!!! Dus haar op de taxi gedropt en zwaaien!! En toen was ik alleen :(. Maar Thijs en Suus twee vrienden van Niek waren in Bali aangekomen en kwamen dus 1 avondje mij bezoeken. Dus Claire was net een kwartier weg en toen stonden hun op de stoep. We Zijn gezellig een drankje gaan doen in de Old man. Best bizar dat je even vrienden meet ergens aan de andere kant van de wereld. Was een gezellig avondje!! Het alleen slapen, vond ik in het begin heel erg raar dus in slaap komen duurde eventjes, maar ik had een prima nachtje. Ochtend samen met suus ontbijt gehaald en gemaakt en toen kwamen onze taxi's. Ik moest namelijk naar de AirPort om naar Maleisië (kuala lumpur) te vliegen en zij gingen naar Nusa lembongnan! Kort maar krachtig was onze meeting.

Ik had een lieve taxi chauffeur, dus was helemaal top. Hij wilde zelfs nog een drankje Met me doen op de AirPort. Nou neeee!! Alles verliep best prima, had wel een uur vertraging maar dat was te overzien. De vlucht was ook prima maar op kuala lumpur had ik het zwaar. Ik moest namelijk in m'n eentje eten, geld wisselen een uber pakken naar m'n hotel. Het was toen al rond 9u. Ik vond het helemaaaaal niks. Gelukkig was het een chill hotel met een heerlijk bedje en douche. Kort maar goed geslapen want om 4u moest ik weer weg naar de AirPort om naar VIETNAM te verhuizen. Zat naast een Nederlands stel, dus was wel weer even gezellig!

Mijn Vietnam avonturen staan in m'n volgende blog. Denk dat het dan weer een spannendere blog wordt dan deze!

Iris

Hee meid,

Heerlijk al die stranddagen! Neem je het lekkere weer mee als je straks terug komt? Xoxo

Karin

Dat is echt lekker relex geweest al die strand dagen heerlijk hoor ,en nou alleen verder zal wel super wennen zijn maar je komt altijd wel mensen tegen ,maar kan me voorstellen dat je je vriendin mist een goede reis verder en zie nlaar je volgend avontuur uit kusssssss

Corrina

Hoihoi ... wat gaat het snel :) je laatste stukje is alweer in zicht. Lekker nog ff volop genieten , kan niet wachten op de volgende foto's met je verhalen. Groetjes xxx

Chris

Geniet er maar van in Vietnam, nog een paar weken en je bent weer thuis (gezellig) xxxxx

Jolanda

Dit week was misschien wel even goed. Constant verhuizen en naar verschillende locaties is ook vermoeiend. Je bent vergeten te schrijven over de kookworkshop.
Nog heel veel plezier in Vietnam

Sabrina alphenaar

Wauw Kel. Wat een leuk verhaal weer . Wel spannend allemaal. En zeker de tijd dat je daar alleen bent. Knap hoor.!! Veel reis plezier nog. Xx