kellya.reismee.nl

1e weekje Palawan - Filipijnen

Week 1

Nou eindelijk een verhaaltje vanuit hier. We hadden een goede vlucht gehad naar Manila, daar gaar aangekomen hebben we de eerste de beste taxi gepakt en bij hun geld gewisseld. Ik denk dat we gelijk al wat zijn opgelicht, maar its ok! We hebben onze spullen gedropt en zijn de stad gaan verkennen. Het was vrij chaotisch, veel getoeter van verkeer, veel arme mensen en kleine ‘’bbq stands’’. We zijn met het avondeten in een Karaoke bar beland. We keken onze ogen uit, ook waren we er niet zo goed uit hoe we onze soep moesten opscheppen (geen opscheplepel). Dus we deden het met het kommetje zelf. Dat wijffie moest er hard om lachen toen ze ons betrapte.

De dag erna hadden we vroeg onze volgende vlucht naar het eiland Palawan. We belandde in een mooi resort om even tot de max bij te komen. Hier hebben we 1 avond een tour naar de fireflies gemaakt. We werden savonds opgehaald door een prive taxi en gebracht naar de haven. Hier zijn we op een boot gestapt. Vervolgens moesten we overstappen op een kleiner bootje waarmee we de rivier over gingen en naar die vuurvliegjes gingen kijken. Het was net kertmis op de rivier! Als afsluiting hebben we een romantisch diner gehad in een restaurant op het water met live en zijn we weer terug gevaren naar de haven. Klinkt romantisch he? Eigenlijk viel het met de romantiek ook wel mee, we deden alles met een hoop Chinese toeristen om ons heen.

We hadden besloten om scooters te huren voor een week en daarmee rond te gaan reizen naar onze bestemmingen aan de bovenkant van het land (El Nido) in plaats van zo een stinkende warme bus. De eerste dag zijn we naar Sabang gereden. Eén van de 7 wereldwonderen. De reis er naar toe was langer dan gepland. Niek vond mij als een oma door de bochten gaan. Zonder reservering hebben we toch de tour kunnen maken. Savonds hebben we vrienden gemaakt met Filipijnse meiden. We hebben met hun biertjes gedronken en zijn naar een Reggea tentje gegaan. Best bizar wat ze allemaal te vertellen hadden over hun leven hier in de Filipijnen. Dan zijn wij maar luxe poppetjes.

Deze dag stond er een lange scootertour te wachten van Puerto Princessa naar San Vicente. Deze tour konden we aan, omdat we een super gaaf resort hadden geboekt. Lekker door de bergen scheuren, langs de rijstvelden en palmbomen. Zwart van al het stof kwamen we aan. Wat blijkt: DAT WE NIET DE GOEDE DATA HADDEN GEBOEKT, maar pas de dag erna en nu zaten ze al vol. Wij weer op de scooter de brandende zon in, op zoek naar een slaapplek (die hier vrij nihil zijn). We kregen een adres door waar we heen konden. Wij de kamer bekijken, hele hordes mieren liepen richting de hoofdkussens naar beneden en een rupsje onder de lakens. Moesten we dit nu doen of niet? Toch maar besloten om het beneden te melden en nee te zeggen tegen de kamer. Ze wilde de mieren wel ‘’eventjes’’ verdelgen en de bedden opnieuw opmaken. Nou nee! Verder zoekend vonden we een resort met infinity pool en goed uitzicht waar we lekker hebben genoten. Morgen genieten op de luxe plek!!

Meer foto's staan bij het kopje foto's! Enjoy!!

Claire

Lekker eerste weekje! De vergissing in de data...niks voor jou! Haha

Paul

Luxe poppetje Kelll ;)

Michelle

Haha vergissing in de data... maar klink al als een heerlijk eerste weekje! :)

Jolanda

Jullie zijn echt ondernemend????. Jullie toch geen discalculie?. Veel plezier????

Bibi

Wauw! ziet er super relaxed uit enjoy!

Margreet

Verkeerde datum......goh!

Jeanette

Leuke geschreven Kellebel. Alsof ik er zelf zit!! Ga zo door en veel plezier. Xx

Karin

Hey Kel wat een leuke foto's zeg en al een hele onderneming wat ik lees super gaaf om jullie zo te volgen veel plezier nog samen Gr

Corrina

Nou oma eerste week zit al vol met avontuur word een super reis ;-) doe opa de groeten xx

Ani

wat een ervaring is zo'n reis. We konden niet eerder reageren vanwege onze vakantie, maar ik heb met veel plezier je belevenissen gelezen. geniet ervan. gr van ons