kellya.reismee.nl

Volgend avondtuur

Op het moment zit ik lekker in de schaduw op ons balkonnetje een verhaaltje te typen. Na mijn vorige blog is er namelijk weer veel gebeurd hier in de Filipijnen.

We zijn namelijk naar de secretbeach gegaan op onze scootertjes. We moesten door kleine dorpjes over de ''beste'' wegen! Not! Lekker over zandpaadjes, door de stenen en over allemaal leuke bruggetjes. Was een super leuke tour. Daar aangekomen kwamen we op een strand waar kilometers ver eigenlijk niemand te zien was. Mooie blauwe zee en een wit strand. Hebben we lekker een middag vertoeft. Beetje gewandeld, gezwommen, op onderzoek uitgegaan bij de kokosnoten en natuurlijk gezond. Heerlijk dagje en mooie foto's geschoten. Savonds lekker uiteten geweest (een vet lekkere gordon bleu) en coctails gedronken. Geslaagd dagje al zeg ik het zelf. Goede tip van de resorteigenaar.

Na de dag op de Secretbeach zouden we gaan eilandhoppen in San Vicente. San Vicente is een klein dorpje (eigenlijk net als alle plaatsjes hier in de Filipijnen). Daar in de ochtend aangekomen kwamen de andere mensen niet opdagen die dezelfde tour zouden doen. Dat betekende dat wij alleen konden eilandhoppen als we de boot geheel zouden afhuren of dat we morgen terug moesten komen. Morgen terug komen zou voor ons niet lukken omdat we weer door moesten naar onze nieuwe bestemming. Dus na wat belletjes werd er toch besloten dat we konden en ‘’iets’’ moesten bij betalen. We zijn toen met 3 zeelieden op een boot gestapt en hebben heerlijk genoten. Op een eiland waren ook schilpadden te vinden als we goed zouden zoeken. Na wat gesnorkel vonden we hem. Super groot en zo een mega gaaf gezicht hoe hij eten aan het zoeken was en hij weer een stukje ging zwemmen. We hebben op dat eiland heerlijk gegeten en vervolgens nog ergens anders gesnorkeld en heel veel mooie visjes en koraal gezien.

De day after was het helaas weer tijd om het resort te verlaten en door te reizen naar El Nido. Dus dat betekende een rit van ongeveer 4u op de scooters over de bergen en langs de rijstvelden. Tussendoor nog in Taytay gestopt, een oud ford bezocht en lekker geluncht. Na een lange rit aangekomen in El Nido. Ineens allemaal toeristen, drukte, bouwverkeer, chaos. Waren we allemaal niet meer gewend van de weekjes ervoor. Toch hebben we het strand weten te vinden en van de sunset genoten met een lekker biertje. We werden wel echt voor El Nido gewaarschuwd, de vorige hoteleigenaar vertelde dat iedereen die bij hem was gekomen na El Nido dat die allemaal ziek waren geweest.. Dus we waren al een beetje bang geworden.

De dag erna zijn we Kajaks gaan huren. Super vet, spullen in een waterdichte zak, zwemvesten aan en die zee op met een kajak op weg om nieuwe eilanden te ontdekken. Er werd wel aangeraden om niet te ver te gaan, want je moet natuurlijk ook weer terug en eind van de dag gaat het wel wat vaker waaien. Dus wij aangekomen op een super vet strandje, snorkels mee en gaan. Lekker wezen snorkelen en ineens zag ik het weer! Een schildpad die lekker aan het zwemmen was. Verder hebben we ook kwalletjes gespot. Ik raakte toen een beetje in paniek, want het waren er ineens vet veel en Niek was al zo wijs om richting terug te gaan. Maar we survived. Volgens mij zijn het geen gevaarlijke kwallen. Savonds hebben we zo veilig mogelijk gegeten, namelijk pizza!! Morgen namelijk fit en fruitig eilandhoppen in El Nido!!

Maar toen… Snacht’s heel slecht geslapen omdat alles er uit kwam overal. Ik zal jullie de details besparen. De tour helaas moeten cancelen. Ik was zo beroerd en zwak. Ik zelf heb die dag veel geslapen. Niek heeft zichzelf toen wel lekker vermaakt. Smiddags zijn we een paar uurtjes naar het strand gegaan. Savonds nog wel even mee geweest naar het stadje en een soepje gegeten. We hebben toen wel besloten om de eerstvolgende boot te nemen naar Coron, omdat we het zo verschrikkelijk vonden om alleen maar bezig te zijn met: ‘’zou deze sla gewassen zijn met normaal water?’’ ‘’Shit, ijs in mijn drankje’’. Die nacht is Niek ook niet op en top geweest, maar we zijn wel lekker vertrokken van El Nido. Overigens waren onze mede hotelgangers ook gewoon alle 6 ziek.. Dus pas op als je ooit daar heen gaat! Nu kunnen we wel een extra keer eilandhoppen in Coron. Om 5am stonden we al in de haven en om 6u vertrok de boot. De boottocht duurde 4 uurtjes dus we hadden een luxe hotel geboekt om lekker even bij te komen van de afgelopen dagen. En nu zit ik dus hier lekker op het balkonnetje!

Paul

Je zou denken, dat zo'n hoteleigenaar jullie bang maakt (eigenlijk gewoon wil dat jullie blijven) en het dan allemaal wel mee valt.... maar niet dus! Bizar!

Nena

Aaah mopje wat stom dat je zo ziek bent geworden!! Lekker bijkomen nu X.

Michelle

Fijn dat jij je weer wat beter voelt xxx

Jolanda

Weer een mooi weekje achter de rug met nieuwe ervaringen. Nu maar hopen dat jullie niet meer ziek worden. Je beschrijft jullie tocht op een hele leuke wijze. Heb bijna het gevoel of wij bij jullie zijn. Heel veel liefs????

Karin

Wat een ervaring weer en vervelend dat je daar ziek bent geworden gelukkig maar 1 dagje .gaan jullie maar heerlijk genieten van alles wat er nog gaat komen dikke kusss

Chris

Gelukkig was het toiletpapier niet op, wat een geluk hebben sommige mensen
Doeiiii leuk verhaal

Ik

Haha toiletpapier was op dus we deden het met zo een kontspoeldouche!

Corrina

Heerlijk om zo met jullie mee te reizen. Nog nooit zo vaak op mijn tabletjes gekeken.
En tut als het bij 1x ziek zijn blijft valt het toch weer mee. Groetjes aan je mannetje xx

Corrina

Oh ja... echt heel mooi die foto's :)

S i r i

Oh mannn, ik ben helemaal jaloers. Vooral omdat we hier echt pokke weer hadden afgelopen week! Nou genietse nog en hopelijk heb je dat kont spoel ding niet zo vaak meer nodig. Xxx

Ani

ja, diarree hoort er wel een beetje bij op zo'n reis. maar gelukkig ben je weer gauw opgeknapt.
Leuk he, dat snorkelen en die mooie stranden daar. Je zou er zo naar toe willen gaan. Geniet maar van je verdere reis. Mooie foto's hebben jullie trouwens gemaakt. Groetjes van ons.

Sabrina alphenaar

Klinkt wel geweldig allemaal. Ondanks dat je ziek was. Ik wacht op het volgende verhaal. Supereuk. Geniet ze. Xx